måndag 1 april 2013

Påskledigt

Har tagit ledigt härifrån nu under påsken! Har ni saknat mig?
Mor och far har varit här och förgyllt helgen. Jag har jobbat på travet och hängt ute på vår soliga altan. Vi har ätit på Alfies (älskar det) och satt upp fågelholkar.

Förresten det här med påsken? Jag vet mycket väl att jag inte hängde med så mycket på religionslektionerna! Men vem gjorde det? Och okej, jag fattar. Jesus sattes på korset på långfredagen? Därför den var så lång. Sen kom han ut ur den där grottan någon dag och allt det där?
Men ärligt talat? Häxorna? Alltså påskkärringarna, hur kom dom in i bilden?
Jag får liksom ingen ordning på de där tankarna? Kunde egentligen inte brytt mig mindre? Men Jesus och påskkärringar, vad är likheten där? Och påskharen, skuttade han under Jesus kors eller nåt?
HerreGUD!

Hoppas den här veckan går fort för i helgen åker vi till Dalarna och firar min 50-åriga morbror! Har jag tur lyckas jag flörta till mig en tripp till Falun innan Ludvika! För jag har hittat en affär to die for!

Jag är så bra och smidig att slinka in med mina engelska ord hela tiden. Känner mig inte nådigt tuff ska ni veta, haha! Är väl tur för er att jag bara lärde mig engelska och svenska i skolan! Annars hade nog detta varit en blandning av det mesta!

Ha en bra första-dagen-efter-påsk alla ni :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar