torsdag 4 april 2013

Tjålfis

Eftersom jag kör lantbrevbäring så finns det ingen möjlighet för mig att äta inne på kontoret.
Jag brukar antingen köpa sallad i en sån där salladsbar på Ica, alternativt en baguette.
Baguetterna är gjorda på morgonen i butiken vilket känns lite bättre än något fabrikat-skit! Ni fattar!

Idag var jag så sen in på Ica då posten dröjde, så när jag kom in var alla ost/skink-smörgåsar slut?!?!?
Jag som bara gillar skinka och slänger ur osten.

Jaja, inget att göra åt saken. Sneglar lite åt räk-baguetten som ligger där och stirrar på mig. Jag tyckte ju faktiskt om räkor när vi åt det på nyår!
Så jag tänkte; vatusan, det är nog dags nu!

När jag väl kommer fram till mitt fikaställe vid Genbäcken så sliter jag upp plasten och tar en stor tugga! Mummmms vad gott det var!! Tittar på smörgåsen och ser till min fasa något brunt vidrigt?? MASSA champinjoner? Och min enda fråga är;
VARFÖR??

Först förstör de skinksmörgåsarna med ost och nu räksmörgås med champinjoner? Varför kan man inte bara hålla isär alltihop så att jag slipper sitta och peta ur?
Eller är det bara jag som är en stor tjålfis?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar