onsdag 24 april 2013

Seth Rydell-stuk

Ni vet i första Johan Falk-filmen?! Då det är någon i Rydell-gänget som har gått bakom ryggen på Seth? Och Seth säger;
Man ska inte pissa mig på ryggen och sen låtsas att det regnar! DET är ingen bra idé.

Så, precis så känns det just nu med svensk sjukvård och mig. Då jag inte trodde de kunde sjunka lägre så trycker de dit det så hårt rakt i ansiktet på mig. Det är inte det att jag inte är sjuk. Det är det att de inte vill hjälpa mig utan ger mig ÅTTA månader till nästa läkarbesök?! För att jag ska hinna bli frisk av mig själv?

Men ärligt talat, är det så det ska vara? Jag har ärligt talat haft STÄNDIG huvudvärk i drygt FEMTON tunga månader! Hur mycket ni än försöker så kommer aldrig någon att förstå.
Idag fick jag tipset att jag måste ändra på mitt sätt att tänka?! Jag ska inte längre tro att jag kan bli bra, utan jag ska leka med tanken att det kommer vara såhär.
Bra tips, bra sjukvård! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.

Jag valde det senare, direkt ute i bilen bröt jag ihop. Bakom mina ray-bans grinade jag som ett litet barn! Idag har jag brutit ihop tre gånger. Det känns som att hela mitt liv har gått sönder och allt är bara fel.
Jag kan inte leva som en normal 23-åring.. Men just ja, Caroline skärp dig nu! Lek med tanken att det kommer förbli såhär!!! Ska nog börja blåsa ballonger och köpa lite glass nu!

Tur jag har en mormor som ringer och stöttar mig, vad hade jag annars gjort.. :)

/inte längre någon ytlig Caroline-blogg, nu kör vi känslor och nederlag! :(

2 kommentarer:

  1. Fy fan för sjukvården. Trodde de fanns till för att hjälpa och stötta.
    /Soda

    SvaraRadera
  2. Men vad tusan, återigen stämmer det att man ska vara frisk för att orka vara sjuk, kan vi göra något för att hjälpa till? <3/Svm o Svf

    SvaraRadera