söndag 28 april 2013

Tvätten står kvar

När jag var liten så var det inget konstigt för mig att se rådjur hela tiden. Vi hade dom i trädgården och utanför oss i skogen. Älgar var inte heller något konstigt, lite mer ovanligt men ändå inte någon "ååååh herregud det är en älg-känsla"..
Vi döpte till och med en av älgarna som vi hade utanför i skogen en sommar till Älg-Marie. Fint namn och inga konstigheter. Mer eller mindre uppväxt lite i skogen om ni fattar. Blabla...

På dagarna hänger vi ut tvätten på en flyttbar ställning som vi sedan tar in på kvällarna. Nu ikväll när jag var på väg ut på altan för att hämta den så stod Pappa Rådjur två-tre meter utanför altan. Löjlig som jag är stängde jag dörren illa kvickt. Då kom en annan Pappa Rådjur med ännu större horn och attackerade den första. Och jösses vad det small i hornen på dom. Och så höll de på så ett tag. Och fredlig som jag är ville jag bara gå ut och gå emellan. Men smart som jag är gjorde jag inte det. Skulle nog ha blivit lite punkterad om jag gick mellan där haha!

Men usch, jag tyckte ju synd om dom. Och jag vet att det finns tre eller fyra tjejer på området, så nog borde de väl kunna samsas?!
Tyvärr så vart jag rädd och fjantig, så tvätten får allt stå kvar tills alla fighters har gått hem :)

Bara för att jag kan göra som jag vill så skriver jag ett helt inlägg om rådjur men lägger ut en bild på den nya badrumsgardinen. Rådjuren blev bara svarta kort så det är inget kul att se ändå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar