måndag 13 maj 2013

Living on the edge

Idag har varit en riktig living on the edge-dag. Men jag har klarat mig fint ändå. Trots allt! Började med att hämta postbilen. Då har någon(tidningstjänst?) haft sönder fläkten i bilen? Liksom, dragit sönder hela fläkten? När jag var tillbaka från garaget var bilansvarig borta på turen så jag kunde inte tala om det för honom.

Nu finns ju risken att brevbärarna tror att det är självaste postbilsmarodören som gått lös inne i postbilen. Och brukat våld! Får säga det de första jag gör imorgonbitti, och hoppas att de tror mig.

Missade sedan att någon (denna gången jag) varit dålig på att tanka. Såg det uppe i skogen och tänkte ;
Jag chansar! Och det blev en riktig chansning. Redan i början av Molkom började lampan lysa. Low fuel pep hela tiden och jag satt som på nålar. Det är då fem-sex mil ner till Deje, livrädd för att det ska ta slut rullar jag utför och glider fram till varenda låda. MÅSTE ta mig till Deje!!

Väl i Deje kommer jag på att jag måste tanka i Forshaga då OK inte finns i Deje! Det gick bra till slut, även fast jag tror att tanken ekade väldigt tomt! Lite för spännande för min smak :)

Var även nära att klippa några får uppe i Mölnbacka, vart dom rymt ifrån vet jag inte men på vägen var dom iaf :) också living on the edge-känsla ;)

Kom hem och gick ut å gick med Malin, trots att regnet hängde i luften. Vi klarade oss sånär som på några tunga droppar precis innan det riktiga regnet kom :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar