onsdag 1 maj 2013

Valborg 2013

Då var Valborg över för den här gången, Deje fattigare än någonsin och jag har fattat varför man firar det.

Vi åt med svärisarna, spelade lite golf och åkte sedan upp till Deje och tittade på Sveriges största valborgsfirande. Det var så mycket raketer så jag tröttnade ur innan de ens var slut!
Det känns som att det är mycket pengar som skjuts upp i luften. Säkert en postenlön x 10000 eller nåt .. Gud vad gammal och bitter jag låter nu haha ;) nej men det var väl lite trevligt! Längesedan jag skrattade så mycket som jag gjorde igårkväll i alla fall :)

Jens och Wiggen frågar mig varför man firar Valborg och jag svarar att det är för att kungen fyller år :) det var fel svar kan jag tala om. Man firar för att vintern är slut. Och det är därför man sjunger "vintern rasat...." Ja ni vet den där kör-låten :)
Hör vad man kan lära sig på Wikipedia ;)

Idag har vi spelat TRE rundor golf också, hurtigt i den där soffpotatis-sporten :)
Jag tror inte att jag blev något bättre.. Tråkigt att alltid BARA spela med killar som är typ elit! Skulle önska att någon som var sämre än jag var med hahah!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar