torsdag 16 maj 2013

Trädgårdsmästare

Gud vad vi har börjat fixa i trädgården. Det är något helt nytt för mig, det enda jag gjort i trädgården tidigare är att spela fotboll eller liknande. Jag har alltid hatat att åka till Hildéns i Hedemora med mamma! Köpa blommor och jord har aldrig varit min grej, än mindre hålla på och plantera och dona.. 

När jag går i en blomsteraffär så vissnar typ blommorna bara av att jag tittar på dom. Och jag ser riktigt hur de tänker;
Jag vill inte till henne.....
Och jag förstår dom..

Men nu försöker jag verkligen, vi har gjort mer rabattliknande till häcken. Hällt på något slags barkjord. Vi har även breddat den riktiga rabatten och planterat några blåa granar som matchar huset. Sedan har jag gjort en liten fyrkantig rabatt för en jordgubbsplanta! Hur fint som helst! Tills ogräset anfaller igen då..

Nej men det känns ganska så kul, så länge det lever iaf! Sen blir det tråkigt igen. Och inom kort kommer mina thujor som är 180 cm när vi får dom! Har beställt tre styck och ska sätta dom på baksidan mot fest-grannarna! Fint de! 

Kul inlägg va, ni hade väl hoppats att sport-tjejen skrivit något om att Sverige dängde Kanada? Istället kommer blom-Carro och briljerar med sitt trädgårdsprat. 
Hahah, jag börjar bli gammal, det märker jag det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar