måndag 20 maj 2013

Lyckat!

Imorse när jag kom till jobbet fick jag inte ha min vanliga bil, inte för att jag gnäller för den går det inte att stänga fönstret helt på..
Men ändå, min bil är liksom min bil. Tyvärr fungerade inte styrningen på den, det gick bara att köra rakt.. Och det är ju inte så kul när vägen svänger :)

Jag fick ta en gammal hederlig Kangoo som bara gått 14000 mil, perfekt tänkte jag..
För att inte bilen skulle börja koka så var det en fläkt i motorn som gick HELA tiden! Till och med när bilen var avstängd?! Fattade ingenting, och det var ju inte direkt så att jag fått övermycket med information. När jag sedan blinkade så funkade inte det. Eller jo, ibland funkade det, men inte så ofta så att det är något att skryta över direkt!

När jag kom tillbaka så gick jag naturligtvis till postmästarn för jag vägrar köra trasiga bilar.. Jag berättade som det var och han svarar;
Klart blinkersen fungerar, men du får inte bromsa samtidigt!!
Eeh okej? Kom igen, hur ska jag kunna fatta det? 

Och oftast (alltid) när man blinkar så ska man ju faktiskt svänga och för det mesta krävs det att man bromsar lite.. Men det får man inte göra i rally-Kangoo! För fort går det, oj va snabba dom är! 

Kan ju iaf tacka bil-guden för att det var blinkersen som slutade fungera när jag använde bromsen och att det inte var tvärsom. Det hade varit lite värre ;)


1 kommentar:

  1. ha, ha, ha, ha, ha!!!
    Tack för hjälpen. / Svm

    SvaraRadera