onsdag 22 maj 2013

Lyckorus

Jag mår fortfarande bra. Oförskämt bra. Tänk att man kan må så bra, av att bara må bra?! Jag är lycklig över att vara kry, frisk och inte känna av huvudvärken för en sekund ens. 

Jag är en sån här person som alltid vill ha saker. Dyra som billiga. Vill-ha-känslan har varit extra stor hos mig under den här tiden. Nu vet jag att jag har försökt köpa mig lycklig. För visst har jag blivit glad i någon dag av ett nytt ting i huset. Men sen då? Sen har jag varit fast i mitt eget huvud igen. 

Och nu, nu förstår jag. Det enda jag egentligen velat ha är ett helt huvud, en frisk kropp och vara tillbaka på banan igen. 
Det känns som att det är på riktigt den här gången, som att mardrömmen faktiskt är över.

Och jag mår så bra. Jag har jobbat, kom hem tre, åkte och spelade frisbee direkt. Det började spöregna så vi åkte hem. Men jag var lika glad för det! Åkte hem och lagade tacos ihop. Åkte sedan iväg och gick en ny runda! Höll humöret uppe och var med i vinnarlaget. Åkte hem och drog på mig tightsen, gick 5,3 km med Malin. Och bara njöt! 
Det är något jag aldrig hade klarat av för ens en vecka sedan?! 

Älskade, underbara, friska kropp, du är så förbannat bra!!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar