torsdag 10 oktober 2013

Evig längtan.

Jag älskar hösten. När löven faller och det börjar bli lite småkallt! Bästa känslan.
Att gå mina höstpromenader i mörkret är det bästa som finns, ensam. Bara jag och alla mina tankar! Det är nog bättre än alla mediciner i världen. 

Men jag måste erkänna att jag redan längtar efter vintern. Jag längtar efter snön och -10°. Och de där soliga vinterdagarna som är så underbara. 
Vintern är nog min bästa månad, det är då jag trivs som bäst! :) 

Trots detta så vet jag att när vintern lider mot sitt slut så kommer jag längta ihjäl mig efter våren och dess underbara tid.. Och sen följer sommaren. Och hela året är som en lång, evig väntan. På nästa underbara årstid! 

Vad drömmande jag verkar va? 
Den här veckan på året är alltid den värsta. Tråkigaste och mest långsamma veckan som finns. Låt det bli nästa lördag snabbt så allt är sig likt igen! 
Kom igen nu och skynda dagarna!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar