måndag 14 oktober 2013

Värmländska

Det var något värmländskt test på internet. 8/10 är inte fyskam och jag kände mig nästan som en av alla värmlänningar. Men i hjärtat är jag en utböling, föralltid. Jag kommer alltid sticka ut en aning. 

I helgen var vi på 25+25årsfest. Varenda ny person som jag pratade med frågar vart jag är ifrån. Jag svarar men säger även att jag de senaste sju åren bott här, i Värmland. De flesta tycker det är konstigt att jag har min dialekt kvar. Men va tusan? Den kan jag ju inte släppa :)

Idag tog jag däremot det här ett steg längre. Jag hämtade ut mitt nya pass. Ett pass där det står Värmland i. Usch va ledsamt de kändes .. Vill ju ha kvar de man kan. Men vad ska man göra? Köper väl nån extra dalahäst så jag blir nöjd :)
Med andra ord tillhör jag inte längre Polismyndigheten Dalarna. Numer är det den värmländska polisen som har koll på mig.. 

1 kommentar: