onsdag 9 oktober 2013

Vartenda öre!!!

För tre veckor sen (tror jag) chansade vi och svängde in på Färjestadsparkeringen. Färjestad-Leksand vankades och vi tänkte spontanåka på hockey. 700 kronor skulle de ha för två biljetter. Aldrig i livet sa vi och åkte därifrån, köpte pizza och tittade på tvn istället! :)

Varför, varför ska det vara så förbannat dyrt att gå på hockey? Nu tänker jag inte bara på oss. För vi är bara två. Men en barnfamilj då? Det är helt sjukt! 
Att en prissänkning skulle innebära klirr i kassan verkar inte gå upp för dom? 

Men idag, idag blev det hockey. 310 kronor rakt i sjön satt jag och tänkte när jag satt där bredvid Jesper som var mer än nöjd över 2-0 inför sista perioden. 
Det var nästan så jag kände att Jesper var värd en vinst när han så snällt offrat sig och följt med. 

Schloff! Schloff! Schloff! Schloff! Schlofffffff! Och så stod de 3-5!!! Vad hände liksom? Brynäs vaknade och vände med fem mål i sista och jag är överlycklig!! Vilken match, värd vartenda öre!!!! :) 

Om dagen började med en överlycklig Caroline nere i Karlstad bredvid Brynäsbussen. Så slutade den, om möjligt, på överöveröverlycklig! 

Och justja, inte fyskam att jag återtagit ledningen i coach le mat, giiiirlpower!!!!!

1 kommentar: