söndag 6 oktober 2013

Underbara helger

Oktober innebär söndagsmiddagar på Lundgatan och vi var inte sena att påminna! Det är så underbart mysigt och jag får den där familjekänslan som jag saknar ifrån Norberg. Lundgatan känns som mitt tredje hem på något vis. 
Och jag älskar att oktober äntligen kom, att höstmyset gör sitt och att maten var sådär megagod! 

Jag älskar att sitta och titta på hockey efteråt, det gnälls lite på spelarna, Daphne jamar lite trött mot mig, det pikas lite lagom Brynäs Färjestad emellan. Och jag sitter bara där i min fåtölj, och njuter av livet! :)

Den här helgen blev söndagsmiddagen flyttad till lördagen. För dagen till ära hade vi i vår tur finfrämmande! Mormor och morfar är på weekend i Värmland och vi bjöd på lite lätt lunch :) jag älskar besök hemifrån, uppskattar det så mycket och jag vill inte att det ska ta slut. 

Presenter hade de även med sig, ett överlevnadsprojekt till blomma och iittala-skålar! Jag som älskar skålar, tallrikar, muggar och allt sånt där! Vad perfekt! :)
Angående blomman gav mormor mig en överlevnadsguide, det lät ganska lätt så jag hoppas den klarar sig! :)

En annan rolig sak den här helgen är att Jens släppt iväg mig ensam i bilen. Det var kärlek på hög nivå det! :) 
Den förra bilen fick jag använda gaspedalen hur jag ville. Nu är det andra bullar här. Förbrukningen ska vara så låg som möjligt, och han "kommer se direkt om jag varit Carro Gasfot" 
Inte skulle väl jag ......... Hehe ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar