torsdag 16 februari 2012

De ordnar sig

Idag fick jag ett mail.
"vi vill gärna att du har din praktik hos oss / Forshaga kommun"
JAAAAAAA!
Perfekt! Bara hoppa på cykeln och åka dit. Ingen buss, ingen bil. Bara cykel!

Efter detta fick jag ett samtal från någon på skolan. Den tentan som ja missat kommer jag få som hemtenta, en lite svårare, men fortfarande, hemifrån ;) älska det!
Då är de bara bokföringen kvar, sen tar jag examen ;) undrar om jag ska ta min studentmössa och springa runt med den sista veckan ;)


Sedan en sak som får mig FÖRBANNAD!
Farmor, 76. Hade trillat på kyrkogården när hon var och tände ljus. Det fanns en UNG vaktmästare på kyrkogården. Några meter från henne när hon låg där. Men han lyfte inte ett finger för att hjälpa henne upp. Hon hade försökt ta sig upp tre-fyra gånger, men misslyckats. Alltså låg hon där ett tag, utan att få hjälp av DAGENS UNGDOM, vad är det för fel på samhället egentligen????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar