söndag 5 februari 2012

Februarikyla, på riktigt

Nu har det faktiskt varit kallt, jättekallt, för kallt. För ärligt talat, inte har man väl fotvärmare i sängen, om det inte är riktig kyla? Eller? Kom igen nu, inte är jag väl ensam om det? Jag vet att jag inte är det, tror hårt på det i alla fall ..

Jag som tyckte att våren kommit , alternativt att vintern aldrig kom.. Så jag hade ju börjat använda skinnjacka på heltid! Men vädret/årstiden lurade mig helt och hållet :)

I Norberg åker de skidor för fullt tydligen, och jag har inte ens kommit så långt så jag fått på mig pjäxorna än.. De är för j*kligt! Har inte ens någon snö i Värmland, how fun?
Och hur kul är det förresten att jag kan ägnar ett helt inlägg till väderprat?
22 år, och redan pensionärsprat! Det är illa, jag borde väl prata om hur kul det varit i helgen med kompisarna. Sanningen nu då, jag har knappt varit utanför dörren sen 18 januari. Varit på lite hockey typ, det är tråkigt, värdelöst!

Men igår var jag på heldagsshopping, och köpte massa bra, en helmysig dag :) tyvärr vakna jag imorse upp med världens huvudvärk, som att jag hade varit på brakkalas i någon vecka eller två... Hjärnskakning är ett helvete, fortfarande!

Justja, en sak till! Får ofta frågan om jag inte längtar hem.. Klart jag längtar efter mamma och pappa, och Robert! Och pensionärsligan med mormor & morfar och farmor & farfar! Jag längtar efter Hackspiken och tacokvällar med findricka .. Jag saknar att inte bara kunna sitta och prata med mamma i timmar om ingenting och jag saknar att jag och pappa inte bara kan ta cyklarna och köra någon runda och grilla efteråt. Jag hatar att det är äckligt långt mellan och att aldrig ses, nästan!
Men sen svarar jag alltid att det är sådan skillnad på värmlänningar och folk hemma, här är det så mycket trevligare miljö och ja, jag låter bilden tala för sig själv ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar