fredag 21 september 2012

Arbetslös deluxe

Fritidsforskare, tv-spelsutvecklare arbetslös. Det är det jag är just nu. Det är inte så dumt ändå. Inte som jag är arbetslös i alla fall. Den här veckan har jag jobbat varenda dag. Blir nog samma till veckan. Har nog aldrig tjänat så mycket cash som jag gör nu, och är arbetslös.

Postverket verkar inte klara sig utan mig. Och jag trivs så fruktansvärt mycket med att glida runt i postbilen. Prata med lite folk då och då. Se årstiderna komma och gå. Arbeta utomhus! Glädja folk med dagens post, som för väldigt många är dagens höjdpunkt!

Jag lyckas göra mina tokigheter ibland, som faktiskt får hela kontoret att skratta. När de lika gärna kunde blitt sura! Idag skulle jag byta ut den trasiga helljuslampan. Men jag tilläts inte för de hade inte råd med att jag skulle sumpa en till motorhuv! Tillochmed postchefen skrattade :)
Men vem gör inte misstag på jobbet? Mina syns kanske lite extra bara. Och även solen har väl sina fläckar?!

Det som är skönt är att jag är i gott sällskap. En kollega har farit genom ett skyltfönster, en annan har tappat motorn på 62an i full fart. En tredje for genom ett staket i Hedås och en fjärde har krockat elbilen med Aftonbladets bil. Listan kan göras lång, posten är alltifrån smidiga! Är det inte den ena så är det den andra ! Men posten kommer åtminstone fram, nästan alltid i alla fall ;)

Fint väder vi hade imorse förresten, , tur jag har min ugglesyn så jag inte missade någon brevlåda. Bilden är från österdeje-bron!

/ din lokala brevbärare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar