måndag 3 september 2012

Journalist för en dag

Idag tror jag att jag fått hela Norberg i tårar. Har fått så mycket uppskattning och respons. Farmors telefon har tydligen inte varit tyst en sekund. Den har ringt, ringt och ringt. För att berätta vad fint jag skrivit i tidningen.

Jag gör så. När jag blir ledsen. Jag skriver om det. Vet inte varför. Jag läser det ändå aldrig. Men det här tyckte jag att hela Norberg skulle få veta. Och hela Fagersta och Skinnsberg. Tydligen Riddarhyttan med då mormor också hade fått samtal.

Jag är glad att jag vågade skicka in det. Jag är mindre glad över att jag fått alla i gråt. Men är man sorgsen så ska man gråta.

Jag har till och med fått fina ord utav folk jag inte har en susning om vem det är. Sånt är kul! Att jag kan skriva hyfsat bra, det visste jag. Men att jag kunde röra en hel by till tårar, det visste jag inte! Kanske skulle bli journalist haha :)

Idag har vi spelat TRE rundor frisbeegolf. Ja, ni hörde rätt! Tre! Fick personligt rekord på + 17! Det är väl alt vi gjort idag. Har fortfarande ingen lust till någonting alls. Alldeles tom inuti och sitter helst bara och funderar. Sorgen är omöjlig att handskas med! :(
Lite lättare blev det när jag fick brev av mormor och morfar med massa stöttande ord, betyder så mycket:)!

Imorgon ska jag i alla fall jobba. Skulle egentligen börja såpass tidigt som nio, men chefen ringde och gav mig sovmorgon till 9.30 ;) jobbigt brevbärarliv jag har haha :)

Nu är det inte säkert att bilderna kommer iordning. Men ni får väl slå ihop er kloka hjärna med någon annan så kan ni nog lista ut i vilken ordning de ska vara! :)

2 kommentarer:

  1. Carro, jag tror du ska ägna dig åt skrivandet! Så fint skrivet, jag är säker på att din farfar ler i himlen! /Tårar i ögonen "Svärmor"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad snällt sagt :) glad jag blir!!

      Radera