torsdag 13 september 2012

Bra dag ändå.

Trots att det var tråk-torsdag på Posten, så blev ingenting som det brukar.
Det blev bättre.
På torsdagar förväntas vi dela ut två reklam. Vanlig reklam och Forshaga/Deje-bladet. Mannen som äger den sistnämnda låg på sjukhus. Därför ingen tidning! Jag log för mig själv. Inte för att han låg där, utan för att min arbetsdag helt plötsligt blev hundra gånger lättare!!

Trettio lådor in på turen höll jag på att få en chock. Två vita saker stod precis framför postbilen. Tvärnit. Brevbärare livrädd. Men ingen krock. Däremot står det två stycken får där, och verkar inte bry sig ett jota. Den ena pinkade slutligen ner sig. Något trögfattad. Men jag vet i alla fall vem som blev mest skraj, för det var då inte jag som gjorde i byxan ;)

Körde vidare till mitt obligatoriska mat-ställe. Bläddrade lite bland Posten. Ni ser här nedan vad jag fann, jag tänker inte säga att jag tjuvläste någon annans post. Men ärligt talat, en Brynäs-tidning i Värmland. En liten kik har väl aldrig skadat någon? Men jag erkänner inte!!

Kom hem, slängde av mig uniformen och svirade om till biokläder.
Hade tjejkväll med svärmor.
Bio, popcorn och cola! Vilken perfekt torsdag jag haft va? Såg Cockpit, riktigt rolig och bra film faktiskt!

Imorgon kommer alla mina favoriter hit :) ååååååh vad jag längtar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar