söndag 2 september 2012

Pensionärer deluxe?

Idag var vi ute och plockade lingon.
Tänkte koka lite sylt åt oss :) fick ihop 1,5 liter innan vi tröttnade ur på myggen.
Mygg alltså, vart kommer alla från och varför sitter dom alltid på mig och suger? Idag satt det en på mig, som suttit alldeles för länge. Han var så fet av blod så han inte ens orkade flyga iväg, fick lyfta bort honom.

Blodgivare är jag i alla fall. Varje dag. Måtte deje-myggen försvinna snart.

Tur jag är lantbrevbärare och vet var guldgruvorna finns! Men frågan är ju om det är pensionär att plocka lingon? Vi gjorde det i alla fall. Och jag känner mig duktig! Jag älskar ju skogen, vilket jag upptäckt efter att jag flyttat därifrån. Nu bor jag ju nästan i city.

Igår var vi och kikade lite hockey också. Inga direkta favoritlag. Färjestad - Frölunda. Vad jag minns från förra säsongen så var ju de båda Brynäs väg mot guldet! Så jag njöt i arenan. Av guld-minnen!

Annars har det väl inte hänt så mycket! Jag har köpt tre ljus som jag tänder för farfar här hemma. Det känns skönt i hjärtat att göra det! Finaste farfar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar