onsdag 5 september 2012

In your faces!!!

Idag skickades ett brev hem till Norberg. Till mina föräldrar. Det innehöll väldigt goda ord om min text i tidningen. Jag blir så otroligt glad! Vilken uppskattning jag har fått, det första jag någonsin skriver som folk får läsa. Förutom bloggen då, men här vekar det ju bara vara EN som kan kommentera, kära svärmor :)

När jag skrev i tidningen fick jag sms, telefonsamtal, mail, mail på Facebook, inlägg på Facebook och nu har det till och med kommit brev! Jag som älskar brev! Länge leve Posten!

När jag gick på högstadiet fick jag bara godkänt i svenska i åttan. Mamma blev inte sådär jätteglad på min fröken då hon visste vad jag satt inne på för skills :) har stavat fel på ETT ord genom tiderna på svenska glosor, det är majonnäs. I nian gick jag iaf ut med ett VG ..

När jag kom till Forshaga fortsatte det i samma stil. Jag erbjöd mig att hjälpa en annan elev så läraren skulle hinna hjälpa andra. Fick till svar ; " du kan väl inte hjälpa någon, du som knappt kan prata svenska". Hon syftade på mitt klingande dalmål antar jag. Några veckor senare klämde jag till med ett MVG i nationella, novellen. Dålig på svenska och att skriva var det ja, pyttsan!!

Jag vet att åtminstone en av dessa lärare läste tidningen. Hoppas det kändes bra! Har nog fått mer beröm sen i måndags än vad jag fått under alla mina lektioner i svenska!

/ stolt tjej :)

Imorgon ska jag förresten på tremånaders-kontrollen efter ögonoperationen. Hoppas det ser lika bra ut som jag ser, haha, fyndig va? :)
Och om exakt tre månader ska Datsyuk flytta in hos mamma och pappa igen! :) myyyyys för dom, semester för oss ;)

1 kommentar: