tisdag 4 september 2012

Busted!!!

Ni vet ju säkert att jag haft sönder ett par postbilar. Är det inte motorn så är det avgasröret. Och är det inte vindrutetorkarn så är det motorhuven. Listan kan göras alltför lång......

Jag har ALLTID talat för att det är bristande kvalitet. Men nu har jag kommit på varför de ALLTID går sönder när jag kör.

Silvertejp??? När de andra har sönder bilen lagar de den. Med silvertejp. När "jag" har sönder den, då går jag till postmästaren. Ber om att den ska få åka in på lagning. Ber om en ny. Sen är det bara att tuta och köra igen.

Självklart går de silvertejpade bilarna sönder när jag har dom. Den jag kör nu, en bil från 2012 som gått 1000 mil. Den har de kört sönder BÅDA sidospeglarna på. Men på med lite tejp så syns det inte? Eller vad? Skulle jag nu bara köra in lite för fort i en enda postlåda. Då hänger den väl där, och vem får skulden? Jo, postbilsmarodören Caroline?! Jag tackar jag! Lätt att skylla på den blyga vikarien! :)

1 kommentar:

  1. Du har mycket kvar att lära, "det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att laga", visdomsord! // Svärmor

    SvaraRadera