måndag 17 september 2012

Knäck i lurarna

Idag har det varit en dålig dag!
På alla sätt och vis. Det gick dåligt på jobbet, men jag tog mig i mål.
Det gick dåligt på frisbeen, men jag gav aldrig upp. Det gick sämst på gymmet, hej hjärnskakningen, igen.
Den har varit borta ett tag nu, men yes, idag var den tillbaka, och inte lite heller!

Trots att allt det där var skit, så var inte de det värsta. Det värsta var att jag, hela dagen, varit halvdöv. Haft knäck i lurarna. Lock i örat! Tror att min hörsel är mitt bästa sinne. Hör minsta lilla knyst, i vanliga fall! Men idag har jag gått i min egen lilla värld.

Naturligtvis så är ju stereon i postbilen trasig. (Skräll att något är trasigt i den?)
Och självklart var det den högtalaren på vänster sida som funderade. Samma sida som mitt kassa öra. Knäpptyst i bilen eller högsta volym? Det är ju bara välja de. Folk lär väl funderat, en ung flicka, dunkar högsta volym i postbilen, på P4 ;) vilken hit va ;)

I helgen var familjen här! Pappa slängde upp ett staket på framsidan. Jag gjorde mitt bästa för att hjälpa till :)
Åt två middagar på deras hotell. Igår slog vi på stort. Vi bjöd på mat! Och inte vilken mat som helst. Hasselbackpotatis och grillad fläskfilé ! Tystnaden talade om sitt, att vi hade lyckats! Trevlig helg!!! :)

Nu ska jag ta mitt förbannade huvud och igenkorkade öra och försöka sova. Imorgon är en bättre dag! Det vet jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar