måndag 4 mars 2013

Alla kan inte tycka om en

Jag tror att Jens familj gillar mig. Jag tror att de är nöjd med vad för tjej Jens har dragit in i familjen! Jag känner mig alltid välkommen där och känner mig lite som hemma.

MEN det finns en i familjen som jag börjar tvivla på att hon tycker om mig! Varje gång jag sätter mig någonstans så får jag sådana blickar så jag är nära på att flytta på mig!
Det är en bestämd liten dam jag pratar om nu. En katt vid namn Daphne! Sätter jag mig i fåtöljen står hon genast nedanför och försöker döda mig med blicken, likadant om jag sätter mig i soffan!

Daphne är lite smårund av sig, inget märkvärdigt tycker jag (som försöker fjäska för henne). Men hon får äta någon bantningsmat. Och hon är verkligen matglad så jag tycker synd om henne hehe.

När jag ska ge henne mat när vi är kattvakt så brukar jag smyga ner lite extra mat till henne, för att vinna hennes kärlek ;)
(FÖRLÅT Yva!!!! Hahha)
Men det tar fem minuter sen sitter hon nedanför mig och stirrar argt igen!

Idag skulle jag hälsa lite snällt och försiktigt på henne. Men ärligt talat, om blickar kunde döda??!!

1 kommentar:

  1. Det är ju faktiskt sant! Hon stirrar extra elakt på dig! Men du har faktiskt tagit hennes Jens eller som hon ser det en av hennes matleverantörer, nu är det bara två kvar hemma. Förut var det tre och till och med fyra som hon kunde få att hälla upp mat dagarna i ända bara genom att se lite extra söt, eller döhungrig ut. Nu går det två halvfigurer hemma som dessutom inte är hemma speciellt mycket en har hon lindat kring lillfingret (om nu katter har ett sådant, tummar har de ju inte ;) )och hon ger Daphne mat hela tiden men den andra går inte på sånt där, tro fan att hon är sur ;) / Svm

    SvaraRadera