tisdag 26 mars 2013

Våren är här (på riktigt denna gång)

Jag hoppas att jag inte ljuger! Vore ju ganska tråkigt att ljuga om en sådan sak! Idag har jag i alla fall sopat ur garaget, Jens har tvättat bilen och jag har grillat korv (för första gången i år!) Och det är sådana saker som man gör när det blir vår!
Nu ska vi bara skruva upp värmen några grader, snön ska försvinna och vägarna ska sopas :) vad härligt det låter va!?

Just nu är Jens på jobbet (!) och jag är så glad för hans skull! Även fast jag hatar att sova ensam, får väl ta med mig Datsyuk i sängen! Det vore något det!

Idag har jag verkligen tagit det lugnt och lyssnat på vad kroppen (huvudet) vill.
Gick och lade mig och sov mitt på dagen, vilket inte brukar hända. När Jens kom och väckte mig någon timme senare sov jag uppenbarligen rätt hårt.
Han frågade; ska jag göra ordning carbonara till middag?
Och jag svarar; Nej jag har precis ätit pannkakor med sylt!

Bra dröm ;) och han bara skrattar! Det är inte så lätt jämt att skilja drömmar från verklighet, ytterligare ett problem jag fått med hjärnskakningen. Men denna gången var det väl extremt, för jag borde ju ha känt att jag var hungrig? :)

Gud vad jag hoppar mellan ämnena idag, men det får ni leva med :) så jag fortsätter väl i samma stil nu!
Trots att jag älskar att våren är här, så börjar jag sakna kvällarna med tända ljus och allt mys under filtar! Men idag var jag tvungen att provelda i de nya ljushållarna som jag fick av mamma när vi var i Avesta! :)
Det kanske inte är så mörkt så länge till så är tvungen att passa på! ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar