onsdag 6 mars 2013

Hemhemma?!

Jag vet inte vad det är riktigt, men jag har aldrig känt mig sådär jättehemma här i Skived. Det är ett hus men det är inte som ett hem, om ni förstår vad jag menar.

När jag flyttade till Forshaga första gången, till min första lägenhet 2006. Lill-Carro på bara 16 år, då tog det såklart ett tag innan jag kom in i det, varför luktade det inte mammas och pappas mat när man kom hem från skolan? Bara den grejen! Men samtidigt så var allt annat nytt med skolan och kompisarna, så underligt nog så blev det faktiskt ett hem hyfsat fort.

I nästa lägenhet, fyra portar bort. Flyttade jag och Jens in sommaren 2010. Det var aldrig ett hem, det kändes bara så tillfälligt. Vilket det också blev då vi flyttade till Avesta redan oktober 2010.. Där vantrivdes jag också. Stökiga grannar och fester dygnet runt.

Våren 2011 gick (till mammas förtvivlan) flyttlasset tillbaka till Värmland och Skived! Och här har jag inte kommit in mig, än!
Känns inte som vårt, inte alls. Och det känns som att jag vill renovera allt för att det ska bli ändring på det.
Men nu, nu när jag går och pysslar här hemma. Då börjar det faktiskt kännas mer som ett hem än ett hus! Jag styr upp småsaker hela tiden och snart är det nog hemhemma, på riktigt!

En som känner sig som hemma är iaf Datsyuk. Ungefär som att jag sagt; känn dig som hemma!
Här sitter jag och försöker se på tv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar