onsdag 27 mars 2013

Kära (manliga) läsare

Idag har jag gjort något som jag absolut inte tycker att en kvinna ska göra. Det må låta gammalmodigt och ditten och datten! Men just nu känner jag mig så vidrigt äcklig så nu kan jag säga vad jag vill.

Skulle in i duschen och bli lite ren tills jag ska sätta mig i en lortig postbil imorgonbitti. I några veckor har det grämt mig att avloppet blir sådär äckligt, ni vet? Jag behöver nog inte beskriva hur det såg ut. Nu var det inte sådär igen-hårat som ni säkert tänker, men jag är rätt petig av mig.

Jag har under dessa veckor tänkt att Jens lär väl (för fasen) se samma!! Men nej, tydligen inte! Däremot så förstår jag honom. Hemma i Norberg så tänkte inte jag på det där, visst att det blev hårigt och dant ibland. Men på något mystiskt vis försvann det alltid. Jag tänkte inte mer på det. Självklart var det pappa som tog det äckligaste jobbet som finns i ett hushåll, men det fattade ju inte jag.

Jag flyttade sedan till Forshaga och där gick det väl bra i ett-två år, inga konstigheter alls! Tills vattennivån aldrig sjönk, och hela badrummet var fullt med vatten? OOOPs!
Jag tog då fram Mora-kniven och bände upp den där luckan, och FYHELVETE vad vidrigt det var! Dock var pappa 22 mil bort och jag var ju tvungen att duscha då och då hehe ;)

Sen träffade jag Jens och då har det känts lite som problem solved! Dessvärre är han på det stadiet som jag var i Norberg, lucky him! Jag är SÄKER på att hans far alltid gjort det hemma hos honom.

Men idag tog jag saken i egna händer, på med gulhandskarna och börja gräva i det där grå, slemmiga, håriga, vidriga slisket som är där i! Hävde även ner massa kaustik-soda för att bli kvitt med skiten!
Efter ett antal kväljningar, vill-bort-härifrån-tankar och näs-skrynklingar har jag nu duschat LÄNGE, spritat armar och händer och fått tillbaka bra tankar igen!

NEVER again, nästa gång ska Jens få känna att han lever ;)
(Tror bara att han fejkar, han vet visst att det ska hållas rent, men han kör tjej-style och låtsas inte om det! Smart kille! ;)

1 kommentar:

  1. Svf sitter och hummar och nickar när han läser och påstår att det stämmer/svm

    SvaraRadera