söndag 24 november 2013

Ljud

Jag har aldrig gillat ljud i hela mitt liv. Blir det för högt får jag panik och går därifrån. 
När reklamen på tv drar igång stänger jag av och jag har alltid så tyst som möjligt på programmet. 

Surrar det sådär "dålig-mottagning" i radion blir jag tokig och nyser någon för högt blir jag knäpp.
Eller blir och blir, jag är väl redan knäpp när jag är såhär ;)

Men det är så, jag gillar tystnaden! Knäpp tjej..

Men nu ska jag berätta om det värsta av alla oljud. Det är nämligen när Färjestad råkar göra mål. Och hela hallen reser sig och det blir sån sjuk stämning. Och jubel. Och jag hatar det. Hatar det ljudet och hela situationen. Något som bör tilläggas är att hatet bara infinner sig när det är Brynäs som är på besök. 

Och visst var Brynäs här i helgen. Visst kom det två tillfällen med dessa hårresande stämningsjubel. Men VAD gör det när Brynäs fick jubla tre gånger?! 
Ingen kunde vara lyckligare än jag när Brynäs satte sin straff. Jag älskar att bo i Värmland och vara Brynäsare! 
Grattis mig själv och hela Brynäs!!!! :):):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar