onsdag 18 december 2013

Dessa japaner!

Nu har vi spenderat hela första riktiga dagen på det här hotellet. Det är lite över vår standard! Faktiskt! 
Frukosten var oändlig så att jag inte ens orkade titta på allt. Tog mitt och gick och satte mig och direkt kommer det en servitör och lägger servetten i knät och frågar om jag vill ha kaffe eller te.. 

Hela förmiddagen låg vi sedan vid den stora poolen. Dessvärre blev området invaderat med ryssar och japaner så vi tröttnade ur. Det låter som att jag pratar om andra världskriget nu, men seriöst, mer respektlöst folk får man leta efter.. 

Det är som att de är hemma i sin egen trädgård och kan leka hur lajban de vill. Och jag blir råtokig! Fast vad jag blir mest tokig på är att de badar med kläderna på. 
Hallå?? Det är en pool, där har man bikini eller baddräkt. De har jeans och tröja. Och detta är okej? Det är så äckligt ofräscht så jag gick därifrån! 

Varför, varför måste de ha så? I havet är de väl skitsamma. Men i en pool, kom igen? Dessutom på ett lyxhotell. Ryssarna däremot, de har för små badbyxor. Det lämnar inte mycket åt fantasin. Fantasin som man inte ens har. Uuh! 
Mindre kläder åt japaner, och mer åt ryssarna! 

Uuh låter jag bitter nu? Haha:) vi gick upp till den andra poolen i alla fall och där var det nästintill tomt. Underbart. Simmade 100 meter och trodde jag skulle dö av flås. Herregud, jag är verkligen en dålig simmare. På riktigt!

Ikväll åt vi på en av hotellets restauranger. Det var dyrt för att vara i Thailand och gott så det nästan blev tomt på min tallrik;) 
Utsikten är grym och min bordsgranne är bäst! :) det går inte att beskriva det bättre än så.. 
Vi satt förresten och räknade ihop hur mycket pengar vi har kvar och kom fram till 14000 bath. Med de pengarna kan vi leva fint resten av tiden. Vinet på restaurangen kostade 9000-29000 bath. 
Ni skulle sett servitörens min när vi sa ;
Two cokes, please ... ;) haha! 

1 kommentar:

  1. Jag har skickat kort på ert nya rum men i mobilen :) kom precis på att ni nog inte kan se det förrän ni landar och det passar ju bra, det betyder nämligen att ni får se julklappen först på julafton precis som det ska vara.
    Ett tips kan ju vara att kolla lite på överkast i Thailand, jag har för mig att de hade rätt fina där. Det är viktigt att det är tillräckligt stort det bör vara minst 240x240 men allra helst 260x240 el 260. / svm

    SvaraRadera