fredag 20 december 2013

Underkänt

Den här semestern har jag verkligen lyckats bli lite brun. Nu sätter jag press på mig själv här. Men jag tycker faktiskt det. Jag har lyckats sola utan att bränna mig alltför mycket och lyckats få lite färg som inte är röd! :) 

Nu kommer jag väl bränna sönder mig imorgon, nu när jag är så kaxig alltså ;) 
Samma som igår, jag var glad över att våra magar har varit så bra jämfört med ifjol. Och har oroat sönder mig för att det ska bli nå skit. Bokstavligt talat!:) 

Och så vädret. Det har varit kanonväder, HELA TIDEN! Det har regnat en enda gång, en eftermiddag. Och just den eftermiddagen låg vi och sov för vi var så jetlaggade. :) ser ut som att detta ska hålla i sig också, men man ska inte ta ut segern i förskott!  ;) 

Men trots detta så kommer min brunhet vara underkänd! När jag kommer hem så kommer Robert säga ; 
Öh Cakan, du har varit borta i två veckor och är vitare än mig. Jens är brun men du är helt vit..... Osv! :)
Samma visa varje år ;) 

Förresten. Japankriget fortsätter här på hotellet. Och jag har lovat mig själv att nästa gång ska jag bo på ett skandinaviskt hotell! 
Imorse valde jag att sätta mig med ryggen mot alla dessa japaner. För att helt enkelt slippa se. Då kommer de en klampandes och ska i princip sitta i knä på mig för att ta kort på hela klanen? Respekt, finns det? 

Senare vid poolen var det en riktig snorunge som badade. Så hoppar han utanför. Och hämtar upp sten och börjar kasta macka i poolen?? Men kom igen? Vad för unge gör en sån sak? Poolvakten sa till TRE gånger men ungen fortsätter. 
Han var dessutom typ elva-tolv år? 

Ännu senare så var det simskola för vuxna japaner. Och det var en riktig fröjd att se. Jag fick mig ett gott skratt och kommer länge kunna leva på det! 
Vad hemsk jag låter nu. Men ni skulle tänka samma sak om ni var här på Japan-invasionen. 
Kom igen, är det krig så är det ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar