måndag 16 december 2013

Dödspromenad

Idag startade vi förmiddagen vid "vår" strand. 
7.00 frukost
8.00 solkräms-insmorning
8.30 stranden.
Det är vårt semesterschema det ;) haha, gud vad gamla vi låter... 

Efter lunch bestämde vi oss för att ta en taxi till en annan strand en bit bort. Vi ville bli avsläppta vid en väg ner. Den lätta vägen. Men thailändaren kunde inte något annat än thailändska så han släppte av oss vid ingången till en nationalpark. Därifrån kunde man gå en promenad till stranden. Fem minuter sades det. Så tusan heller säger jag. 

En kilometer visade skylten, small white sandy beach! Och bilderna visade paradiset. Dessvärre var inte en djungelpromenad en dröm i flip-flops.. På högersidan var det ett högt stup ner till havet. Staket var nog inte ens påtänkt. Och på vänster sida hade vi djungel, tät sådan! Solen stekte sönder och vi gick där med handdukar och strandbag. 

Jag har nog aldrig varit så svettig i hela mitt liv. Halvvägs mötte vi två tyskar som sade att det var ungefär fem minuter kvar. De kom med vandringskängor och vi i badskor. Bland ödlor, spindlar och andra mysiga saker :) 

När vi VÄL kom fram så var det nog det skönaste doppet jag någonsin tagit mig! Underbara, svalkande dopp! 
Behöver jag säga att vi tog den lätta vägen hem? ;) 

Förresten, imorgon lämnar vi Khao Lak och åker till Nai Thon istället :) så vi får se om det blir några mer inlägg den här semestern :) 
Nu ska vi kila ner till havet och äta efterrätt, det är lite sista-kvällen-känslan. 
Och så har vi en vecka kvar ;) 

1 kommentar:

  1. Men gud va fint det verkar vara överallt! / Svm

    SvaraRadera