söndag 15 december 2013

Tachai Island

7.45 imorse blev vi upphämtade och körda till hamnen här i Khao Lak! 
Men våra nya cyklop i högsta hugg satte vi oss och väntade i en stekhet hamn.. 
Fick ett thailändskt åksjukepiller och inväntade båten. Det skulle vara väldigt guppigt på havet idag och färden skulle ta 1 1/2 timme. 
Jag vet inte om det var mitt piller eller om havet faktiskt var alldeles jämnt. Haha! :) 
Dålig blev jag inte i alla fall ;) 

Stannade vid den finaste stranden jag någonsin sett och släppte av de som inte ville med på snorkling. Sedan körde vi runt ön och stannade till. Såg både leksandsfiskar och brynäsfiskar! Svincoolt! 
Och jag var inte den enda som hade flytväst hehe ;) snorklade i 45 minuter och åkte sedan en bit till för ännu ett 45-minutersstopp! 

Det var som ett akvarium, och mitt rosa cyklop var superbra! :) sedan for vi tillbaka till den kritvita stranden och åt lunch. Badade, snorklade och just ja, förlovade oss. 
Bara sådär, under vattnet med cyklop drog Jens, den lilla luringen, fram en ring! 
På knä stod han också, men det fattade inte jag i min lilla chock som jag hamnade i :) 

Så ja, vad ska jag säga?! Dagen har varit mer än bra. Och jag har varit i paradiset på mer än ett vis :):) 

2 kommentarer: