måndag 11 februari 2013

Akutbota

Undrar om det ordet finns eller om det är något påhitt från mig. Vi kan säga att det är Norbergsmål så är det inget mer med det sen :)
Akutbotning går till som så att man har jätteont någonstans, men man måste bli frisk och kry så snabbt som möjligt. Säg kanske tio minuter. Det är en konst ska jag säga er, men det kan gå, om man stänger av alla Aj-vad-ont-det-gör-tankar.
Och sen gör man det man ska.

Imorse var det så. Måndagar är de värsta för mig, (säkert inte för någon annan i hela världen, hehe) men då vet jag sällan om jag ska jobba eller inte. Utan de ringer och väcker mig strax innan sju. Och stressen över det ger mig självklart mer huvudvärk än vanligt, inga konstigheter. Imorse när de ringde så var det som vanligt. Och då får jag ställa fram klockan en kvart. Och under den här kvarten, ska huvudvärken vara helt borta för att jag ska orka iväg.

Dessvärre ligger jag här i sängen nu. Nästan sexton timmar senare. Jobbat, bytt sängkläder, duschat, spelat tvspel, pratat med mamma, ätit mat och allt sånt där. Men fortfarande, denna ständiga huvudvärk!
Welcome to my world!!

Mamma blev i alla fall glad över proffs-inlägget om henne igår:) kul att man kan glädja folk! Eller folk och folk, finaste mor :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar