torsdag 28 februari 2013

Allting har en första gång

Idag gjorde jag något som jag aldrig trodde skulle ske. Och då menar jag ALDRIG med stora bokstäver.

Det gäller det där kaffet, som jag hatar.
Alla säger att "det kommer med åldern". Bullshit tycker jag. De har även sagt att man ska lära sig när man börjar jobba. Bullshit igen. På posten har de så fint en kaffemaskin. Med alternativet varm choklad ;)

Så nu kan ni ju tänka efter vad brevbärare Caroline tänker när hon stoppar sin kopp därunder. Det är inte "Åh vad gott, nu ska jag tvinga i mig en stor kopp med äckligt kaffe."
Det är mer " jag tar en kopp choklad, dricker jag tillräckligt fort hinner jag ta en till!!"

Nej, det där kaffet har jag bojkottat, totalt!
Men lik förbannat måste vi ju ha en kaffekokare eftersom att ALLA andra dricker det. Så vi har haft ett stort åbäke till kaffekokare ståendes i köket. Som varken jag eller Jens har förstått oss på.

Idag förstår ni, idag åkte den ut!! Och jag åkte till JULA och köpte en liten, liten kaffekokare för två muggar :) alldeles perfekt tycker jag! Och får vi mer än två gäster, ja då får kaffet dröja ett tag!

Inga konstigheter, om ni frågar mig, men då har jag aldrig haft det där berömda kaffesuget heller haha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar