söndag 17 februari 2013

Droggy

Imorse vaknade jag, lik förbannat, av migrän. Hej du ljuva söndag! Fick "som tur var" migrän-medicin utskrivet förra veckan och kunde ta det direkt jag vaknade. I hopp om att rädda söndagen.

Har minst sagt varit negativ till de där pillerna. Jag behövde dom för att kunna jobba. Och på jobbet kör jag bil. När jag hämtade ut dessa sa apotekaren att jag inte fick köra bil med dom. Är ju perfekt de! Herregud!
Men jag tänkte att jag lär väl prova på det om det faktiskt, mot all förmodan, skulle vara bra!

Klockan nio tog jag det. Vaknade upp igen klockan tolv. Och har först nu börjat piggna på mig. Har legat i soffan hela dagen och inte förstått någonting.
När Jens frågade bekymrat hur jag mådde svarade jag ; droggy.
Det blev en ofrivillig blandning mellan drogad och groggy! Då förstår ni att jag mått kasst idag, varken hjärnan eller kroppen har fungerat! Och då kan jag säga att jag hellre har migrän, som jag ändå vet vad det är. Inte något droggy-piller som får mig drogad en HEL söndag!! Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar