söndag 3 februari 2013

Effektiv helg

Det har det verkligen varit, minst sagt! Helgen brukar vara sovmorgon, åtminstone till nio, om jag kan förstås. Men inte nu!

Efter jobbet i fredags åkte jag som vanligt och tittade på hockey.
OSK vann till slut med 9-4 över Hagfors. Men de två första perioderna gick det allt trögt. Sen gjorde min finaste Jens mål och DÄR kändes det som att allt vände :)
Tur det, så han är lycklig när han kommer hem!

Åkte hem och somnade nästan direkt. Sista tanken innan jag slog igen mina blå;
Imorgon ska jag överraska Jens med frukost. Slog sedan upp ögonen igen klockan 06.15, en lördag :) pappas morgonpigga gener har kommit till mig, det blir mer och mer tydligt! Väntade till 07.30 innan jag började på, det är ändå dags att gå upp för Jens tänkte jag (dumma, dumma Carro)! Fick en mysig frukost med tända ljus, soluppgång och rådjur utanför fönstren! :)

Vi for sedan runt elva till travbanan på Färjestad och jobbade. Trevligt och roligt och framförallt CAAASH! :) Aldrig fel när det klirrar till lite extra utöver det vanliga! :)
Åkte hem, hade myskväll med polkagrisar och tv-spel! :)

Vaknade klockan sex imorse med men kämpade och låg kvar så länge jag kunde. Gick till slut upp och slängde ihop en äppelpaj tills Jens släkt skulle komma hit och fira min födelsedag :)
Jag vet inte säkert men, känns som att det inte är jättevanligt att bjuda in släkten en söndag klockan elva, och att det luktar nybakat när de kommer, haha. Speciellt inte när vi är så unga som 23. Men som sagt, effektiv helg!

Vi hade sedan möte med bostadsrättsföreningen. Inne i byn. Det bjöds på mat och fika. Och ett långtråkigt möte. Blev vald in i styrelsen igen. Och sen behöver jag inte säga mer med det.
Men efter det, då tog vi helg, på riktigt! Och nu är det dags att sova, för snart är det måndag och fem dagar till nästa helg! :) kämpa på allihop !! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar