söndag 24 februari 2013

Norberg-Mora-Leksand-Norberg-Forshaga

Nu har vi varit ute och farit lite i helgen! Åkte till Norberg först, hälsade på hos farfar och tände ett ljus. Umgicks med familjen och packade ordning allt inför Mora.

Fredag morgon pep klockan 4.50, då for vi upp till Mora för att mor, far och Jens skulle köra kortvasan. Kom dit åtta och jag satt på ett café till elva. Moras kaffestuga. Nästa år hoppas jag på att kunna vara med, och låta någon annan sitta där och vänta på mig :)
Kikade lite inne på Johns sport och gick sedan bort till målet för att se de första åkarna. 11.23 kom Robin Bryntesson i mål, 50 åkare senare kom min pappa, (rätt häftigt ändå ):) på tiden 1.51.

Mamma kom sedan inglidandes på 2.17 och slutligen Jens (som startat en halvtimme senare) på 2.00 :)
Gänget var samlat igen och vi åkte vidare till Leksand för att köpa bröd. Skulle ätit pizza där men fick bli grekiskt då vi inte orkade vänta på att pizzerian skulle öppna.

I snöstorm tog vi oss sedan hem. Eller storm och storm, men snö överallt i alla fall. Lade mig och sov, mer trött i huvudet än någonsin! :) bra dag förövrigt!

Lördagen blev en riktig softar-dag. De var trötta från loppet och jag hängde bara på, även fast jag inte varit duktig och kört. Vi åt från nya thai-restaurangen i Norberg, ingen höjdare direkt. Men kul med något annat än en pizzeria :)
Sedan åkte vi över till Fagersta och kusin Daniel som fyllde år! Riktigt trevligt kalas som slutade med efterfest för mig och Jens hos farmor till strax efter ett haha ;)

Idag har också varit lugnt, tittat massa gamla tidningsurklipp, tittat på skidorna, och sedan for vi hem!
Nu sitter vi här och tittar på Johan Falk innan vi ska sova.

Världens trökigaste inlägg. Som en dagbok typ. "Idag har jag..... Sen gjorde jag..... Och sen gick vi......"
Trökigt, jag vet! Ska bättra mig, betydligt ;)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar