onsdag 6 februari 2013

Svenska postbilsrallyt

Det fortsätter. Och som jag sladdar, bränner däck och kör fast. Men jag gör det med stil! För jag har ännu inte kört fast så att det inte går att krångla sig ur det! Även fast det ofta bara sprutar snö om mig, så kommer jag alltid loss!
Kan nästan lova att den där trötta bilen kommer svika mig imorgon, bara för att jag är stöddig nu;)

Men på riktigt nu då. Folk frågar vad jag jobbar med. Säger åt mig att söka jobb och allt det där. Ni som är arbetslösa själv vet vad jag pratar om. Eviga jobb-pratet om jobbet som inte finns! Och visst jag är "arbetslös" på pappret. Men i verkligheten jobbar jag som vilken annan person som helst! Kanske får någon ledig dag då och då. Men eftersom att jag är ordinerad att vila hjärnan så är det bara skönt!

Så då vet ni det, att arbetslösa Caroline inte är så arbetslös som det sägs!









1 kommentar: