söndag 10 februari 2013

Proffs-mamman

Man skulle ju nästan kunna tro det. Att hon är ett proffs alltså. För det första, hon är 48 år. För det andra, hon har opererat höften TVÅ gånger. Nu undrar jag om jag får skriva ut ålder på mor min, men herregud, åldern är bara en siffra. Och det bevisade hon hyfsat fint i helgen.

På Kristinaloppet i Norberg. Tre tungåkta mil med blåst. Och mamma slänger sig in på en fin 25e plats. Och nu tänker ni nog; Norberg är ju så litet, vem vill åka skidor där? Ni kanske tror att det inte var så många med. Men då kan jag säga att det var 509 tjejer som tog sig i mål.
Och MIN mamma var topp25! Säger nog grattis till både henne och mig. Till dig mamma för att du körde hur GRYMT som helst. Och till mig för att jag har sån snabb mamma ;)

Idag har vi haft ett riktigt trevligt djurliv här, ett rådjur och en hackspett! Och jag älskar det, saknar skogen hos mor och far! :) tyvärr var rådjurets kompis överkört här uppe vid vägen :( så nu är han ensam! Nu ska här skalas potatis så han får lite potatisskal av mig åtminstone! :)

Helgen blev rätt bra tillslut. Trots jordens migrän och en riktig dipp över de här med min skalle. När migränen väl släppt var klockan över åtta och jag trodde på en trött hemmakväll så fick jag ett sms :) bara hoppa in i duschen, sminka upp sig och dra på sig en festblåsa! For sedan ner till Färjestad och en kille i Jens lag, som förövrigt är född i Avesta ;) hur fränt är inte det på en skala?!

Blev en riktigt trevlig kväll. Så kul att få träffa lite folk för en utböling som mig. Fick lagom många pikar för Brynäs och lagom många för min dialekt. Men det där tar jag så lätt med en klackspark! Och ärligt talat, att pika någon på värmländska har inte så stor effekt hehe ;) och ja, ni kan se det som en pik! För nu är jag inte ensam längre. Utan vi är TVÅ som är född i Avesta ;) GÖTT!!









2 kommentarer:

  1. Sanslöst proffsig mor, vilket till en del kan tillskrivas att just den årgången på människor är något bättre än genomsnittet :) / Svm

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen något visst med er 64or!
    Lite coolare, lite bättre!! :)

    SvaraRadera