söndag 11 september 2011

11 september

Vilken dag va, det har sänts hela dagen från New York och World Trade Center/Ground Zero.
Dumt av mig att titta, men jag kan inte låta bli. Är för nyfiken, måste få svart på vitt, allt fakta, som jag aldrig kan tro är sant.
Jag är flygrädd, något enormt. Hatar den där sugande känslan i magen, hatar att det ska vara så förbannat långt till marken, och absolut inte kunna göra någonting ifall något skulle hända.
Jag ska flyga om en vecka, och nu har jag sett på tok för mycket negativt om flygplan så jag är neeervös!

Först hände det där med Lokomotiv, Ryssland. Vad ska jag säga om de då?
Finns väl egentligen inget att säga, det är bara helt overkligt.
Stefan Liv kunde väl gott ha stannat i HV!?
Förfärligt sorgligt.
Sedan dessa tv-sändningar om terrorattackerna för tio år sedan. Det är helt galet.
Mitt förra inlägg hette ; "There is something wrong with the world today.."
Då handlade det om otrevliga människor. Det här är sjuka, skadade, hjärntvättade människor.
Fattar inte att dessa kan finnas. Jag minns för tio år sedan.
Pappa jobbade eftermiddag. Mamma, jag och Robert satt och åt stuvade makaroner och falukorv framför tvn, det hände aldrig annars. Jag var visserligen bara elva år, men jag minns det ändå.
Sjuk värld vi lever i. Och denna ska jag återigen flyga i, men jag kan flyga, jag är inte rädd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar