söndag 25 september 2011

Färjestad är ett hockey-bockeylag?!

 Igår var en väldigt intensiv dag. Åkte hemifrån halv tolv på förmiddagen, och kom hem igen vid tre, på natten :)
Jobbade på v75 / Unionstravet. Var grymt mycket folk där, vilket gjorde att tiden gick fort. Satt inne på tillräckligt mycket pengar på kassan för att göra vem som helst nervös. Efter sista loppet kom en kille och skulle hämta ut en vinst, han verkade lite nervös. Lät honom göra det, även fast jag redan stängt min lucka. Visade sig att han hade en vinst på 27700 kronor. Kändes skumt att sitta och räkna tusenlappar sådär, blev inte nådigt rädd att min mattehjärna skulle svika mig!
Tur det inte var en norsk iallafall, det var ruskigt mycket norrmän där, och de verkar ha noll ekonomiuppfattning. Den första som kom och spela i luckan bredvid min, spelade för 9000, VINNARE! Hur vågar man göra det? Undrar hur han kände sen när den hästen inte alls vann?! 9000 borta, bara sådär.

När jag slutat tjäna pengar, gick vi ut och tänkte åka hem, men hockeysuget blev alldeles för stort, så gick över vägen och köpte ståplatsbiljett till Färjestad-Brynäs. Och det kan ha varit det bästa jag gjort! Stod i klacken och tyckte vår 15-mannaklack var extremt rolig, fina ramsor, på hög nivå!
"ÅÅh tjejer, ni måste höja era röster för att höras."
"Färjestad är ett hockey-bockeylag."
"Segern är vår, segern är vår, vi har vunnit segern är vår." Den sjöng de femton minuter in i tredje, kändes lite kaxigt, lite väl självsäkert!
Men så sant som det var sagt, segern blev vår, och det blev den första segern jag någonsin fick uppleva i LLA, trots att jag är inne på min sjätte säsong som värmlänning! ;) På vägen hem i bilen var det tyst utan dess like, jag sken tyst som en sol, lyckligare än någonsin! :)

Efter detta for vi vidare på 50årskalas, där bjöds det på allsång som vanligt, med dansband och svensk musik som Magnus Uggla och Gyllene Tider, och det är som vanligt världsklass! Hesare än hesast idag, men vad gör man inte för laget! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar