torsdag 22 september 2011

Viva Espana!

Nu är jag åter vid bloggen efter ett långt uppehåll,
men även jag ska väl unna mig lite semester, jaatack! :)

Började som sagt med Hammarby Hill XC som åskådare, grymt väder, vilket gjorde humöret på topp!
Tog tunnelbanan till slalombacken, såg den lille soptippen, men hittade inte till den. Illa!
Tog sedan spårvagn tillbaka till Bromma och gjorde mig i ordning, (Ni hör, det tar sig, först tunnelbana sedan spårvagn, knappt läskigt längre ;)..)
For sedan ut till Sundbyberg för att möta upp massa cykelfolk innan vi skulle ut och äta på Garbos!
Inte alltför god mat, men gott sällskap och grym musik!
En riktig toppkväll trots att jag var nervös utan dess like! Kom hem fyra på morgonen och gjorde mig redo för att ta flygbussen till flyget och Spanien.

På't igen, mötte upp tolv glada värmlänningar på Skavsta, sedan gick det bara uppåt, vi störtade aldrig, utan landade i ett 13-gradigt Spanien klockan nio på kvällen!
Grymt, solsemester deluxe med 13 grader!
Höll på att frysa sönder på hotellet med bara ett lakan över mig!
Vaknade morgonen därpå av klarblå himmel och 26 grader varmt, lade oss vid havet hela dagen.
Och där mina vänner, där slutade det roliga:
Solsting, solfrossa och solbränd!
Låg och skakade och grät, frös och svettades, mådde illa och tyckte synd om mig själv.
Bet ihop och tog mig ut på 50-årskalas på ett spanskt ställe, slutade med succé, världsklass på maten! :)

Dagen därpå frös jag fortfarande av solbrännan, så jag hamnade under paraply och handduk hela dagen lång.
På kvällen gick vi ut, jag, Jens och Mattias. Hamnade på stället där "They played all kind of music" men inte hade en aning vad vi mena när vi sa "Do you play Swedish dansband?" Kasst ställe! :) Vi stannade iallafall där till tre och det tog en timme att ta oss hem för att alla inkastare var så dryga och ville "give us something nice to smoke.." Knäppt land och knäppt folk! :D

Delade hotell med ryssar och engelsmän, de nyttjade All-Inclusive på en helt annan nivå än oss.
De fick 90 % sprit i glasen, 10% dricka
Vi fick 10% sprit, 90% dricka
De började tio på morgonen
Vi satt och hade trevligt runt tio på kvällen
De hade party på hela hotellet 24/7
Vi försökte sova åtminstone någon timme per natt :)

Rolig resa trots kass mage och kass kropp, men nu är jag ju rutinerad till nästa gång ;)
Och förresten, vi hade i alla fall tur med vädret ;)
Har förresten redan börjat flagna, haha ;)
Bjuder på lite bilder tills vidare....

Hammarbykullen..

Grym utsikt från Hammarbykullen.

Såhär glad blir man för två öl istället för en! :)
Soluppgång från flyget.

Grymt bad! :)

Nå spanska berg?!

Strandraggare nummer ett ;) haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar