fredag 30 september 2011

I'm trav'ling at the speed of light

Don't stop me now, cause I'm havin a good time...
Idag har jag verkligen haft marginalerna på min sida.
For in till Stockholm imorse igen, hostandes och fräsandes (=kämpandes)
Jobbade ikapp så jag ligger på samma nivå som övriga klassen nu! Great!
Fick sluta tolv, men jag stannade kvar, åt lunch och gjorde klart de sista uppgifterna. Visste att det gick ett tåg 14.14 men jag hade tyvärr bokat biljett till 15.29tåget. Vilken miss va?
Jag smög upp lite snällt bredvid tågvärdinnan och frågade om det på något sätt kunde gå att lösa, tre minuter innan avgång. Fick till svar:
"Det fungerar tyvärr inte alls, vi får inte göra så. Men bara för att du var så snäll och frågade nu innan, så får du åka med.."
Dagens hjältinna #1

Jag kom till Karlstad 16.45, (egentlig tid, 16.41)
Sprang allt vad jag kunde till Drottninggatan för att hinna med bussen vidare norrut.
Och jag såg hur dörrarna stängdes, och hur den började glida iväg.
Ni kan ju tänka er vilka ord jag tänkte i huvudet!
Sedan såg jag en liten thailändska längst fram i bussen, som vinkade åt mig.
Hon förstod att jag ville med, så hon sa åt chauffören att stanna. Och mitt i korsningen på Drottninggatan stannade han, vrålsur!
Men vad gjorde det, jag fick ju åka med. Och är hemma redan nu, har hunnit laga tacos, äta tacos, diska undan och packat fram till hockeymatchen ikväll!
Dagens hjältinna #2
TACKTACK! Det finns allt bra snälla människor här i världen. Tänk att så lite kan göra en så glad!

SO, Don't stop me now, 'Cause I'm having a good time, having a good time....


Jag ÄLSKAR den här skylten.
Ärligt talat, vem behöver åka så sakta?
Är ju knappt styrfart!

Gissa rumpan?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar