tisdag 13 september 2011

Tentaångest

Den har smygit sig på alldeles för tidigt.
Har aldrig någonsin haft en tenta, tror fortfarande på det att någon nisse högt upp sagt till lärarna att kalla det tenta istället för prov, bara för att det låter så oerhört mycket svårare.
Eller hur är det så? Jag hade hellre haft ett prov än en tenta, alla dagar i veckan! :)
Denna gången är det om Arbetsrätt, hur svårt kan det vara?
Jo de ska jag säga er, att det är ohyggligt svårt. Det handlar inte bara om massa lagar, utan alla dessa undantag till alla lagar.
Jag skulle försöka läsa om Semesterlagen på Riksdagens hemsida, lagtext deluxe. Har precis googlat på "semesterlagen lättläst", i hopp om att det kan hjälpa mig.

Denna tenta infaller sig tyvärr om en månad, den 12e oktober klockan 9.00.
Och jag är redan livrädd.
Skärpning nu fröken Jansson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar