torsdag 31 januari 2013

Vår!

Idag var verkligen våren på besök i Värmland! Blandade känslor med det. Vill ha vinter, massa snö och lagom kallt! Men samtidigt var det underbart mysigt att höra den där fågeln som alltid låter på våren.
Ja, ni vet vilken fågel jag menar. Eller mamma och pappa gör i alla fall! :)

Jag har idag, i postbilen, funderat ut något jättebra att skriva. Men det försvann direkt när jag hoppade ur bilen, tyvärr. Men bra och finurligt var det i alla fall!

Idag var det i alla fall otäckt ute på vägarna. Svinhalt och äckligt! En tant kom till och med ut och varna mig för "Fördärvarn". En backe utan dess like, som jag likt förbannat ska uppför (och nedför) för att dela ut post till FEM ynka lådor. De skulle ju vara snällt att parkera lådorna nedanför, men icke! Sommartid är det bara plattan i mattan som gäller, men vintertid, bläää!!

Innan jag kom fram till den så är det en annan lite mindre backe som jag ska både upp- och nedför. På vägen upp började det att slira, la i bromsen för jag blev rädd. Och DÄR började jag glida bakåt mot diket. Vad mysigt va?! Ingen kan i alla fall påstå att jag är kass på att köra bil, yrkeschaffis-Carro liksom! Ni hör ju ;)

Fördärvarn gick som smort, utan några större sladdar eller bredställ ;) och jag kom hem helskinnad, även idag! Och det hoppas jag att jag gör även imorgon, så jag inte missar Beavers - Redskins på Ängevi klockan halv åtta, BE THERE BEAVERS-kamrater! :)

Bilden är från i somras, då en man tappade sin husvagn i Fördärvarn. Då förstår ni att det är ganska brant, men så var han ju karl också, såklart ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar