måndag 27 juni 2011

Är du väggad än?

Idag har jag kört långt, med tanke på de 9 milen som blev igår.. Lyckades ändå hoppa upp på cykeln och dra iväg på 5,8 mils kuperad väg.. Mötte upp Matthias vid Sjulsbo ungefär, och försökte cykla med han.. Han var aningen för snabb. Och tyckte tydligen att man inte blev trött av min fart! :) Det var iallafall trevligt med sällskap även fast sällskapet låg flera meter framför, ungefär hela tiden! Han försökte även vara trevlig och prata med mig, i världens längsta uppförsbacke, jag fick lika trevligt svara att jag inte kunde prata nu... Sedan tyckte jag att vi kunde cykla lite saktare, eftersom att det faktiskt gick uppför, men han påstod att det gick nedför. Det är konstigt det där, hur vägen kan luta åt ett annat håll i någon annans ögon!


Till slut var vi iallafall framme vid Lappens för att ta en glass, det visade sig att ingen ville ha glass, så därför hoppa vi över den, inga konstigheter med det! En av oss var trött och ville sitta kvar, den andre var rastlös och ville cykla iväg. Säger inga namn, ni får tänka själv! :) Sedan började den grymt långa vägen hem, i världens uppförsbackar.. Det skulle liggas bakom lastbilar och stegras lite uppför backar, jag cyklade bara rakt och försökte hålla en bra fart! Lyckades inte, jag var död! Det var trots allt snällt att han följde med mig så långt, nästan enda fram till Ingolsbenning. Sådana hjältedåd gillar jag! :) Jag låg trots allt på rulle ett bra tag, i elitfart, och dog, helt och hållet! :) Nu har jag lyxat till det med Djungelvrål och är lycklig men trött! :)


Det var dagens motionär möter elit, nu ska jag vila till Torsdag, då är det bara på't igen;)
Har ingen bild idag, men vad är det att vara bitter över det, ni fick ju en lång historia ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar