onsdag 15 juni 2011

Fullt upp..

Från att inte ha haft något att göra på hur länge som helst, har jag nu fullt upp!När jag ringde optikern förut kunde jag inte säga "jag kan när som helst" längre.
Nu har jag tre visningar av lägenheten, tandläkarn, optikern föreläsning med Martin Lidberg och massvis med ved att bära in! Fast ju nu regnar det, vilken otur va?!:)


Jag fattar förresten inte hur optikern tänkte när jag ringde..
Jag: Hej, jag skulle vilja beställa nya linser!Optikern: Jaha, vill du bara ha nya linser, eller vill du göra en koll också?Jag: (Snål som jag är) Jag vill bara ha nya linser, jag tycker de jag har känns braOptikern: Jaa fast nu är det ju inte så att man kan känna ifall linserna är bra, och du har inte gjort en koll på över ett år, så du måste göra en koll!Jag: Jaha, varför frågar du dååååå?Det sista sa jag förstås inte, men en kan ju börja fundera.

Dundermiss nummer två av herr optiker är att han vill att jag ska komma dit utan linser, undrar om pappa vill låna ut sin bil till sin halvblinda dotter. Visst jag ser säkert vart vägen går, jag ser nog även att det kommer en lastbil, men kommer det en lupo eller en polo, jaa då smäller det ;)



Pappas hela bil!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar