söndag 5 juni 2011

Ibland så kan ä ända, att ä kom någä drantar

"Jälbipåjkar slängjär däm som slarvugä vantar,
å slagsmål kan bi ma både sten rögålstör.."


Siljan Runt,12 mil
Klockan sex igår ringde klockan, då var det dags att tagga inför start. I bilen påväg till Sollerön ville jag dunka Sabaton för att komma igång så tidigt på morgonen, mamma och pappa valde att lyssna på Arne Hegerfors på p4.. Det var lagom peppande! :)


Tyckte texten i rubriken var passande till helgen som varit. Har aldrig varit med om kroppskontakt på cykel, (lyx mig!) Men mamma däremot åkte på det ordentligt. Vi låg på 50 km/h utför några backar efter Tällberg (tror jag det var?!) Mamma låg bakom mig, och så hörde jag hur hon tjoade och jag tänkte "Hoppas inte det där var min mamma....." Men samtidigt kom det en klunga på runt 30 cyklister, som körde om oss med en otäck fart. Och en av dom, hade knuffat på henne. Då skämdes jag inte längre över hennes tjoande, utan jag var stolt över att hon lyckades hålla sig kvar på cykeln!


De första sex milen gick hur bra som helst, sen tog det slut för mig, hela jag dog typ, förutom benen, som valde att trampa, pumpa och vevvla på..... TACK BENEN! Det bästa var att jag inte var tröttast av alla, för även fast jag cyklade jättesakta, så fanns det folk som nästan stod still!
Fram till Rättvik hade vi grym medvind, sen vände vi om och det blev storm, backigt och trötta ben, och då var det sex mil kvar!

Jag kan inte fatta att jag tog mig i mål. Vet inte om det var tanken på att jag skulle få en dalahäst som gjorde det? Eller om det var en sjujäkla vilja i huvudet som sa åt mig att jag var tvungen.. Jag är fortfarande trött, och nu är det 32 timmar sedan jag tog mig i mål. Sträckan blev 12,4 mil, på tiden 4.52 med 27,4 km/h i snitt.
Jag kanske skriver mer om tävlingen någon annan dag, kanske inte.. Men nu ska jag sova, så kroppen återhämtar sig innan Morgongökturen klockan 5 (på morgonen!!!!) på tisdag..

Bjuder på så många bilder datan orkar med!
Med Vänliga Hälsningar, Norbergs tröttaste cyklist..




Innan avfärd

Jag vid Siljan

Jag vid Siljan igen

Låt resten av bilderna tala för sig själv......








1 kommentar:

  1. Va duktig du är Carro, härligt med sådan vilja när kroppen är så trött! Grattis till en bra tävling hoppas verkligen att Dalahästen var fin och att den kommer att pryda sin plats.
    Så bra att det gick bra trots närkontakt för Annika. Hälsa grattis till både Annika och Ove ni är duktiga i er familj! / Svärmor

    SvaraRadera