tisdag 14 juni 2011

Du ska inte tro det blir sommar..

...och just nu tror jag minst på det, att det kommer bli sommar. För idag har jag kämpat in hur mycket ved som helst i vedbon. Jag gick där och kånkade för mig själv, sjöng med i låtarna och blev stark som en oxe samtidigt. Här på Hackspettbacke gör vi oss redo för vintern i tid! :) Men visst hinner väl sommaren komma innan vintern är här igen?:) Idag blev det ingen cykel, men varje vedkubb jag bar in, var lika jobbig som en mil... Heja mig! :)

Igår däremot far vi ner i stormen för att köra teknikträning för landsväg på byn. Tyvärr var det bara jag och mamma där, och vi kan nog inte lära varandra så mycket. Så det var bara cykla hem igen, det är för att Kalaspojkarna är här och stylar lite för alla barn, därför ingen träning. Jag önskar att jag var ung och fick vara med, men tydligen har jag blivit både 21 och för gammal. Tråkigt, men ack så sant.
Hann däremot cykla Norberg Runt bara för att möta mamma som var på väg hem från jobbet, det är vägarbeten på alla vägar, alla dagar, året runt..... Och jag är alldeles för dödlig för att utsätta mig för sådana smala vägar med massor av idioter bakom ratten....


Förresten, det har blivit något knas med bloggen, jag kan inte svara på kommentarer, fattar inte hur jag ska göra. Därför verkar jag vara lite divig.. Hoppas ingen av er få som kommenterar har tyckt jag varit elak..:)


Ser lite muppig ut med pappas stora "hämta-ved-jacka".
Men vem vore jag om jag var snygg när jag plockade ved ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar