söndag 26 juni 2011

Cykel & Fjäll Grand Prix

- 2008 Tjejvättern, 90 km, 3.58, lätt bana- 2011 Cykel & Fjäll, 87 km, 3,19, backig bana, med mål högst upp vid hopptornen.40 minuters förbättring, behöver jag säga mer?:)
Jag är nöjd, jag dog inte ens i sista backarna!

Jag vaknade med ont i halsj*keln, något jag inte haft på år och dar. Valde att ignorera det, tills vidare.
Nervösast på hela stället, valde jag ändå att ställa upp. Fattar mig inte på masterstarten, vi låg i 35 och hängde inte med.. Värdelöst tycker jag, men jag kanske var för sölig. Fick senare höra att eliten hade legat på 70 km/h ut från Falun. Tur jag bara är motionär. De första två milen hade jag ont i halsen, och funderade på att kanske hoppa av?!


Körde vidare, och efter första grusvägen (det var grusväg 2,8 mil) så återhämtade jag mig, halsen domnade bort och jag var pigg igen.. Det gick bra hela tiden, var riktigt jobbiga partier på vissa ställen. Högst upp på ett sådant parti hörde jag, "Heja Gunde, du är stark.." Då kunde jag ju absolut inte slå av på farten, tack till dig Pontus! :) Sedan var det bara pumpa på, slutet på väg till hopptornen var jobbigt, men det gick bra det med! Gick aldrig in i väggen den här gången, vilket var grymt skönt. Däremot var jag trött efteråt, men lyckades äta massor ändå! Fick inget pris, trots att alla andra verkade få det.... Men jag hade ju tagit mig i mål och nu har jag mer ont i halsen än någonsin! Men de var de värt! Nu är jag en tröja rikare och inte vilken tröja som helst, utan en riktig vikingtröja! :) Det var mitt pris idag!


Nu är jag värd att gå och lägga mig tidigt, GODNATT! :)


2 kommentarer:

  1. Kul att du är nöjd! Grattis jag tycker du är duktig. / Svärmor

    PS! Hälsade på hos Elinor, hon förklarade Davids nakenvarv. Det var ett vad som han förlorade och den som förlorade skulle springa ett varv naken runt huset, vilken tur att det var han som förlorade!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! :) Det värmer!


    hahah, mest pinsamt tyckte jag! :) Ja, verkligen tur att det just blev han, säkert inte ett dugg planerat, men vi alla har ju olika nöjen.. :)

    SvaraRadera