måndag 29 oktober 2012

Busväder

Tittade på termometern imorse när jag klev upp, 4 grader varmt. Skönt tänkte jag och tog på mig de vanliga kläderna. Gick ut. Kände efter. Ångrade mig direkt!! Uuuuh vilket busväder det var. Regn och iskall blåst. Det är sådana här dagar vi brevbärare verkligen är vardags-hjältar.

När jag kom till garaget gick bilen knappt att backa ut. Växellådan krånglar utav bara tusan. Ibland går det bara att köra i trettio. Åker jag i 70 km/h , uppenbarligen alldeles för fort. Så slutar motorn fungera, eller växeln hoppar ur. Eller vad de är. De känns som att jag ska flyga ut genom rutan i alla fall.

Men vad gör det. Någon verkstad ska den inte till. " Kör tills den går sönder"
Jaja! Ryktet gick att det var en decimeter snö uppe i Olsäter. Jag vägrade ta min bil som varken har fungerande växlar, Abs eller anti-sladd!
Jag fick byta! Tack gode post-guden för det.

Körde på i samma fart som vanligt. Det sladdade lite på grusvägarna. Men det var väl bara vatten? Eller?!

Vid en låda i utförsbacke på grusvägen bromsade jag in som vanligt. Men jag bara gled. Nedför hela backen. Det var inte bara vatten, det var blankis.

Det blev en lång dag. Ju mer norrut jag kom, desto mer snö låg det på isen.
Men jag överlevde det med :) för här sitter jag nu, med feber och halsont. (och inga apelsiner hemma, tyvärr mamma).

Vilken kul måndag va ;) varje dag är ett äventyr på posten. Man vet aldrig vad som kan hända:)

Mamma , denna bild är till dig:) skicka ett sms om du fattar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar